Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av berattarugglan - 27 oktober 2013 22:25

Jag har märkt att ingen av er verkar så intresserad av att delta i någon dikttävling, vilket är ganska synd tycker jag som gillar dikter.

Därför tänkte jag prova något annat den här gången.

Det blir en fototävling!

Fota något vackert (vad som helst) och publicera det på min blogg.

Vinnarens pris är att jag lägger in en länk till din blogg på min-den får ligga där i en månad.   


Obs! Blir det inte fler än fyra deltagare så läggs tävlingen ner.


Av berattarugglan - 27 oktober 2013 21:54

Jag är så trött på hösten nu- och på halloween! Jag är trött på alla fallna löv och alla gulbruna åkar, på den grå himlen och alla hemska skräckfilmer!

Apropå skräckfilmer, förut hade jag knappt sett någon skräckfilm, bara halvläskiga filmer som Harry Potter och Percy Jackson and the lightening theif, men tack vare skolans arbetsområde skräck så såg jag två skräckfilmer på en dag. Det var The shining och Sinister och jag ska inte ljuga för er, jag har faktiskt blivit lite mörkrädd. Det är nog bäst att jag vilar mig från sånt ett tag..


En till sak också, jag förstår om alla tycker att jag är tokig nu, men kan det inte bli vinter snart? Jag tycker att vintern brukar var alltför lång, men nu längtar jag verkligen efter den.

Tänk dig att sitta inne i ditt varma trygga hus och ägna dig åt julpyssel med din familj, baka lite, lyssna på lite julsånger och bara mysa!

Tända doftljus och inreda med små jultomtar i fönsterbrädorna och klä julgranen som doftar ljuvligt av skog.

Kanske inte alla sysslar med julpyssel och sånt, vad vet jag? Men det brukar i alla fall vi i min familj göra.


Nu ska jag försöka sova- hoppas jag inte får några läskiga mardrömmar! Hoppas att ni sover gott med. <3


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

  Hej. Jag är en femtonåring som älskar att skriva berättelser och dikter.

Jag gillar också att springa, läsa, fotaoch vara med kompisar.

Min familj är: två rara systrar, två petiga päron, samt en härlig och alldeles underbar hund.

Hoppas du gillar min blogg- och lova att komma tillbaka också!

Fråga mig gärna

5 besvarade frågor

Tävling

Dags för en dikttävling igen!

Hitta på en dikt om julen och publicera det på "Fråga mig" avdelningen.

Vinnarens pris är att jag lägger in en länk till din blogg på min-den får ligga där i en månad.

 Obs! Blir det inte fler än fyra deltagare så läggs tävlingen ner.

Kategorier

Omröstning

Vad vill du läsa i min blogg?
 Berättelser
 Boktips
 Dikter
 Foton
 Vardag

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

RSS

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards