Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av berattarugglan - 13 oktober 2013 18:07

Jag är med i en tävling som kallas Fototriss- http://fototriss.blogspot.se/2013/10/fototriss-del-234-sa-har-ser-det-ut-dar.html

                

Av berattarugglan - 13 oktober 2013 17:30

En riktigt lyckad helg har det varit, i alla fall för min del.

På lördagen var jag borta hela dagen med tre av mina vänner, vi shoppade, var på äventyrsbad och hade det jätteroligt.

Idag var jag och familjen ute i skogen och plockade svamp, trattkantareller. Vi fick ganska mycket, när man väl har sett en svamp så ser man hur många som helst. Det gäller alltså att ställa in ögonen.

Jag har också varit på en springtur idag. Vanligtvis så brukar jag tycka att det är jobbigt och gruvsamt (trots det så gör jag det), men idag var det helt underbart. Det var längesen jag sist hade sådan energi och jag sprang 28 min på 6 km, det är mitt personrekord.

Nu sitter jag här och är glad och nyduschad. Ikväll blir det toast med svampsås. Tyck att jag är galen men jag älskar svamp!

Imorgon är det Måndag och jag kan inte påstå att jag gruvar mig för det. Det ska bli roligt att se klasskompisarna igen, när allt kommer omkring så var det faktiskt 11 dagar sen jag gick i skolan. Jag har ju haft 2 helger och en praovecka.

Nåja. Det var allt jag hade att berätta.


Ha en fantastisk Söndagkväll! c: 

Av berattarugglan - 13 oktober 2013 14:32

 

Självporträtt. Någolunda lik mig- lite konstig näsa dock, annars är jag nöjd.

Av berattarugglan - 13 oktober 2013 14:15

Här kommer nästa avsnitt av "Saga och den elaka svartalfen". Hoppas ni tar er tid att läsa den!

 

Goddagens älskade dagbok,

 

Förut kunde jag inte fatta hur man ändå kan ha så mycket otur.

Båda drottslektionerna vi hade den här veckan hände precis samma sak som tidigare. Under idrottslektionen mådde jag jättedåligt men samma sekund som vi lämnade idrottssalen så mådde jag betydligt bättre.

Det kändes som mer än bara ren tillfällighet.

Det var det nog också.

För jag tror att jag vet hur det förefaller sig nu. Det var Vilda som kom på varför jag har varit så konstig under idrottslektionerna på senaste tiden. Hennes finurliga teori är att jag har blivit förbannad. Plutt-Göran måste ha blivit så fruktansvärt sur på mig dagen då jag kastade boken på honom, att den otäckingen tydligen hade valt att straffa mig på något sätt. Vad vore inte bättre än att förhindra mig att delta på idrotten som jag älskar så mycket? Förresten måste det hela också betyda att svartalfen kan utföra magi. Ganska coolt, men ändå.... jag hatar honom!

 

Vet du mer vad han har gjort? Vi fick gäster igår kväll och då bakade mamma goda brownies som vi skulle bjuda gästerna på.

Men det blev aldrig några brownies. För att när hon lämnade sina färdigbakta brownies att svalna medan hon gick på toan, så var allihopa borta när hon kom tillbaks.

Det måste vara Plutt-Göran tror jag. Han måste verkligen älska brownies, jag menar, hur kunde han smälla i sig tjugo knytnävs stora brownies?

Det kan inte ens min pappa.

 

 

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

  Hej. Jag är en femtonåring som älskar att skriva berättelser och dikter.

Jag gillar också att springa, läsa, fotaoch vara med kompisar.

Min familj är: två rara systrar, två petiga päron, samt en härlig och alldeles underbar hund.

Hoppas du gillar min blogg- och lova att komma tillbaka också!

Fråga mig gärna

5 besvarade frågor

Tävling

Dags för en dikttävling igen!

Hitta på en dikt om julen och publicera det på "Fråga mig" avdelningen.

Vinnarens pris är att jag lägger in en länk till din blogg på min-den får ligga där i en månad.

 Obs! Blir det inte fler än fyra deltagare så läggs tävlingen ner.

Kategorier

Omröstning

Vad vill du läsa i min blogg?
 Berättelser
 Boktips
 Dikter
 Foton
 Vardag

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

RSS

Translate this blog


Skapa flashcards