Alla inlägg den 16 november 2013

Av berattarugglan - 16 november 2013 17:13

Visste du att? Det är omöjligt att säga "What a handsome face" utan att låta som en skåning som säger "Var det han som fes?"

Ville bara säga det, för det har ingen relevans alls i det här inlägget. Här är en dikt som jag skrev åt min älskade jycke. Egentligen ska det stå hans namn i dikten i stället för "hunden". Men jag vill till varje pris förbli anonym på den här bloggen. Så att jag verkligen kan vara mig själv. En kompis lyckades hitta till min förra blogg trots att jag inte berättat namnet på den, det ska inte hända igen.:)

 

 

Hunden är så gullig

Ja, hunden är så snäll

Men den som utanför fönstret går

Slipper sällan skäll!


Hunden gillar bollar,

Äpplen, snö och strunt

Han gillar faktiskt allting

Som går att kasta runt!


På sommaren han badar

Och jagar efter fisk

Men att han skulle fånga någon

Är nog ingen risk!


På fredagkvällar vi myser

Och käkar puffat ris

Men ofta släpper hunden sig

En illaluktande fis!


Alla älskar hunden

Han är så underbar

Fast den som hunden gillar mest

Det är nog våran far!

Presentation

  Hej. Jag är en femtonåring som älskar att skriva berättelser och dikter.

Jag gillar också att springa, läsa, fotaoch vara med kompisar.

Min familj är: två rara systrar, två petiga päron, samt en härlig och alldeles underbar hund.

Hoppas du gillar min blogg- och lova att komma tillbaka också!

Fråga mig gärna

5 besvarade frågor

Tävling

Dags för en dikttävling igen!

Hitta på en dikt om julen och publicera det på "Fråga mig" avdelningen.

Vinnarens pris är att jag lägger in en länk till din blogg på min-den får ligga där i en månad.

 Obs! Blir det inte fler än fyra deltagare så läggs tävlingen ner.

Kategorier

Omröstning

Vad vill du läsa i min blogg?
 Berättelser
 Boktips
 Dikter
 Foton
 Vardag

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

RSS

Translate this blog


Ovido - Quiz & Flashcards