Direktlänk till inlägg 5 oktober 2013

Dikten om ett spöke

Av berattarugglan - 5 oktober 2013 13:01

Slutet på sommaren var nära inpå

Nakna träd stod kala i mörkrets kyla

Det var kväll och himlen var grå

När jag hörde någon yla


Det var inte en varg dock en människoröst

Håret reste sig på mina armar

Det lät som någon som behövde lite tröst

Jag gick dit fast det vred sig i mina tarmar


På en mossig stubbe ett spöke satt

Jag blev så rädd att jag andan miste

Spöket grät så sorgset att

Att mitt hjärta nästan briste


Inte såg det ensamma spöket mig

För jag bakom ett träd stod

Jag hade gått fram dit och sagt hej

Om jag hade mod


Men jag tyst tillbaka mig leta

Ut från den mörka skog

Vad som spöket sörjde jag aldrig fick veta

För jag fegt iväg bara drog...



Den här dikten skrev jag igår, hittar du moralen i den?

P.s hoppas att du inte stör dig för mycket på att jag skrev briste istället för brast, men man måste ju få ha lite konstnärlig frihet ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av berattarugglan - 18 juli 2014 23:15


Jag ska kanske på en skrivarkurs den 28 juli. Men förmodligen inte, ännu är vi för få som har anmält oss. Kursen riktar sig till ungdomar i åldrarna 13- 16, den kostar 1 750 kr och ligger i Stockholm. Är det någon som är intresserad? Kolla på bilden ...

Av berattarugglan - 9 juli 2014 22:42

Hej. Jag ber om ursäkt för att jag är så inaktiv. Men här kommer i alla fall en liten uppdatering. Hur som helst är ju det här egentligen en skrivarblogg, men jag har tagit några detaljbilder på blommor och träd osv, som jag tänker dela med er. ...

Av berattarugglan - 25 december 2013 12:41

Nu var det mer än en månad sedan jag bloggade sist. Förlåt för det, men sanningen är att jag faktiskt inte har haft lust. Jag kommer in i perioder, en månad bloggar jag som en galning och en annan bloggar jag inte alls.    Hur som helst, gillar n...

Av berattarugglan - 21 november 2013 16:04

  Det finns få saker som är så vackra som frost. Det gnistrar som stjärnstoft på marken så här års. Som ni ser har jag fångade jag fenomenet på bild i morse.                        ...

Av berattarugglan - 16 november 2013 17:13

Visste du att? Det är omöjligt att säga "What a handsome face" utan att låta som en skåning som säger "Var det han som fes?" Ville bara säga det, för det har ingen relevans alls i det här inlägget. Här är en dikt som jag skrev åt min älskade jycke....

Presentation

  Hej. Jag är en femtonåring som älskar att skriva berättelser och dikter.

Jag gillar också att springa, läsa, fotaoch vara med kompisar.

Min familj är: två rara systrar, två petiga päron, samt en härlig och alldeles underbar hund.

Hoppas du gillar min blogg- och lova att komma tillbaka också!

Fråga mig gärna

5 besvarade frågor

Tävling

Dags för en dikttävling igen!

Hitta på en dikt om julen och publicera det på "Fråga mig" avdelningen.

Vinnarens pris är att jag lägger in en länk till din blogg på min-den får ligga där i en månad.

 Obs! Blir det inte fler än fyra deltagare så läggs tävlingen ner.

Kategorier

Omröstning

Vad vill du läsa i min blogg?
 Berättelser
 Boktips
 Dikter
 Foton
 Vardag

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

RSS

Translate this blog


Skapa flashcards